н о в и н и
 
магазин Портативка - рации, радиостанции Midland, Motorola, Kenwood, Icom, gps навигатор garmin, magellan, lowrance, mp3 плеер, магазин ноутбуков, ноутбук, ноутбуки asus, ноутбуки acer, ноутбук toshiba, ноутбук dell, ноутбук samsung, ноутбуки sony, ноутбуки цены, ноутбуки тесты, dvd плеер, портативный dvd плеер, купить dvd

магазин Портативка - рации, радиостанции Midland, Motorola, Kenwood, Icom, gps навигатор garmin, magellan, lowrance, mp3 плеер, магазин ноутбуков, ноутбук, ноутбуки asus, ноутбуки acer, ноутбук toshiba, ноутбук dell, ноутбук samsung, ноутбуки sony, ноутбуки цены, ноутбуки тесты, dvd плеер, портативный dvd плеер, купить dvd

Ярослав Ціко - живопис душевної рівноваги та музикальної     

Скромно і академічно, як і належить справжній мистецькій акції, без штучного ажжіотажу шоу ефектів і "обов'язкових" представників культурно-мистецького бомонду, в музеї етнографії та художнього промислу відбулося відкриття виставки Ярослава Ціко (1964р.н.).
       Як інформує виставковий буклет, художник є членом у міжнародного бомонду, його твори можна побачити у найбагатших приватних колекціях світу, у США, Японії, Китаї тощо. Ярослав Ціко належить до художників, сформованих в українському мистецтві. Його стиль, інтегруючи різні методи, має цілісність і монолітність. Міра і баланс інтимності, романтизація у портретах, елементи гіперреалізму з акцентом чуттєвості напрочуд органічно поєднуються у творах художника. Втім, відчувається місток з дитинством, яке пройшло в унікальних вимірах карпатської культури, - сказав на відкритті виставки заступтик директора Інституту народознавства з наукової роботи кандидит мистецтвознавства Роман Яців.
       "Дивлячись на твої портрети, бачу аналогії з українським портретом: гарно впіймані людська теплота, психологізм; у пейзажах сильна впевненість у тому, що робиш, відчувається імпресіоністичний план",- продовжив репрезентаційну частину імпрези доцент інституту архітектури при Національному університеті "Лівівська політехніка" Федір Василенко - колишній вчитель Ярослава Ціко. "Ця виставка, на якій експонується близько 50 моїх робіт, - лишень маленька частка того, чим я володію, -зазначив звертаючись до присутніх, Ярослав Ціко. - Мене цікавить універсальність у житті - отож, жанровий діапазон творчості не обмежується тільки портретом і пейзажем, які майже завжди пишу під музику. Серед улублених композиторів - французи Дебюссі, Равель, Мессіан. Своїм художнім пробудженням завдячую мамі - надзвичайній майстрині-вишивальниці, котра відкрила мені художню красу народного мистецтва і природи Карпатського коаю, яка назавжди зилишиться для мене найсильнішим креативним началом. Змалечку я вишивав і гаптував, формуючи у такий спосіб вольову енергію до творчості. І зараз, перебуваючи у різних станах, постійно працюю з 9-ї до 24-ї години. Добре контактую з діаспорою, виставляюся в Українському культурному центрі, Всеросійському музичному товаристві, "Гелікон-опері" тощо. Дякую усім, хто виявив зацікавленість до моєї творчості, а також завідувачу сектору експозиції етнографічного музею Андрієві Колотаю, ентузіазмом якого вдалося організувати цю виставку. А моя найбільша мрія - репрезентуватися масштабною експозицією у національному музеї Львова".
       А далі залюбленим у професійне мистецтво відкрився цілий всесвіт у фарбах, образах. ідеях. Унікальні враження дарує тонка пастельна техніка, якою виконана ціла галерея портретів. Властиво, ця змішана техніка : і олія і олівець, і пастель, є індивідуальним авторським "секретом'. Відразу ж впадає в око витончена майстерність і ніжність живописного портрета, де ефект світлотіней додає лініям замальованих натур глибокого психологізму.
      Ліризмом і тонко продуманим лінійним інструментуванням наче виспівує "Портрет сина Радимира". Невимовиму емоційну енергію, рішучий рух чуттів-думок несе у собі "Портрет матері". Чудові жіночі портрети - один світлий, а другий у темній гамі, випромінюють теплий ліричний настрій. Внутрішня одухотвореність образів приємно вражає вже забутою красою і гармонійністю, прозорим і ясним колоритом, що відповідає камерності звучання інструментальної музики. Привертає увагу м'яке і ніжне сфумато (прийом пом'якшення обрисів) у портретах та пунтуалістичні прийоми (накладання фарб зоздільними мазками у вигляді крапок або невеликих рисок) у пейзажах Ціка. Модель майже не коментується складними атрибутами, антураж не відіграє ніякої ролі, характеристика рис позбавлена будь-яких рис однозначності. Мистець майстерно передає мінливий образ моделі: ліниву дитячу усмішку і стан втішення, замріяність, тендітність й духовну напруженість, наївність, щирість тощо.
       Як на мене, "фізіономічність" художньої мови Ярослава Ціка з її наочним "аполлонійством" прочитується у дискурсі постмодерного часу (коли ентропія, шизоїдно-меланхолійне розслаблення творчої волі та вихолощена форма замість живого образу чітко вказують на сумне виродження мистецьких пошуків) як знак актуалізації класичних понять здорової логіки та сприйняття (таких, як рисунок, лінія, симетрія, пропорція, техніка світлотіні тощо). Попри позірну опозиційність у сучасному живописі такого "європоцентричного універсалізму" до безмірно експресіоністичних, потворних, агонізуючих еротичних символів, за якими зникає взагалі сенс мистецтва як духовного освоєння світу й самореалізації особистості під кутом зору вічних ідеалів Краси та Гармонії , Ярослав Ціко розвиває архетипи романтизуму в розумінні Шарля Бодлєра, який вважав, що романтизм - це "не стиль, не живописна манера, а певний емоційний склад".
       Приємно, що виставка живопису Ярослава Ціка дарує рівновагу і радість духу, що як вважав колись Сенека, є ідеалом емоційного стану людини, та осягнути цей ідеал здатні лише мудреці.

Ірина СТРОЙ


Портал 'Громадський простір' : Civic Space Internet Portal Rated by PING